Princess Hotel Collection; een splinternieuwe hotelformule


Full House Hospitality Management lanceert per 1 juli 2014 een splinternieuwe hotelformule, genaamd Princess Hotel Collection. De huidige portfolio van FHHM bestaande uit Golden Tulip Loosdrecht, Golden Tulip Amersfoort, Golden Tulip Epe, Golden Tulip de Wipselberg, Golden Tulip Victoria, Best Western de Veluwe en Dorhout Mees zal per 1 juli verdergaan onder de vleugels van dit nieuwe hotelmerk.

 
‘Princess Hotel Collection is een verfrissende hotelformule met een sterke focus op transparantie en value for money’ aldus Jan Roersma, CEO van PHC. ‘Wij geven onze gasten altijd de mogelijkheid om hun verblijf up te graden naar all-in’. Geen verrassingen meer op de rekening bij check-out, maar onbezorgd genieten van alle faciliteiten voor één duidelijke prijs.
 
‘Het vernieuwende aan dit concept is dat wij ons, in combinatie met de all-in formule, nog intensiever zullen focussen op kwaliteit van service en beleving’ aldus Tim Vissers, Operationeel Directeur PHC. ‘Dus geen massale buffetten en self-service, maar aandacht voor onze gasten en verfrissende a la carte restaurants’.
De naam Princess Hotel Collection komt voort uit een akkoord en samenwerking met topondernemer Aad Ouborg, oa. bekend van Princess Traveller, Princess Sportsgear, Princess Hotels, Princess Entertainment Group en in het verleden van Princess Household Appliances en Babyliss. ‘Het toevoegen van een hotelportfolio aan de bestaande businesslines biedt bijzonder veel kansen’ aldus Ouborg. ‘Wij zullen dan ook regelmatig de handen ineen slaan’.
 
Princess Hotel Collection maakt dit concept ook toegankelijk voor andere hoteliers door middel van een franchiseformule, waarbij het aangesloten hotel de naam Princess Hotel Collection draagt en kan meeprofiteren van het concept en alle schaalvoordelen. Dit franchisecontract is eventueel te combineren met een managementcontract, waarbij het algehele management van het hotel wordt overgenomen. ‘In eerste instantie richten wij ons primair op uitbreiding in Nederland, met het uiteindelijke doel om ook in de BENELUX en later de rest van Europa hotels toe te voegen’ aldus Vissers.
 
Over: Full House Hospitality Management 
Full House Hospitality Management is de managementcompany achter de  7 hotels behorende tot EHP Hotels en Dorhout Mees. Alle hotels zijn gelegen op bijzondere locaties en voorzien van uitgebreide faciliteiten.
 
In de hotels worden zowel zakelijke als particuliere gasten ontvangen die heerlijk willen ontspannen. De locaties van de hotels variëren van Loosdrecht met zijn vele watersportmogelijkheden, tot aan Amersfoort en de bosrijke omgeving van De Veluwe. 
 
Over: Aad Ouborg
 
Babyliss
Aad Ouborg (Vlissingen, 1959) wordt in 1983 vanuit zijn studentenkamer in Utrecht importeur van BaByliss, een Frans merk in beauty- en haarverzorgingapparatuur. Geld voor grootschalige advertentiecampagnes is er niet, maar hij zoekt de samenwerking met sterren als Patricia Paay, de Dolly Dots, Linda de Mol en René Froger die zijn producten promoten. Dit levert hem veel free publicity op en interessante groeicijfers. Het eerste jaar behaalt BaByliss een omzet van een ton; tien jaar later is dat 25 miljoen gulden en staat BaByliss in Nederland op nummer één in de markt van verzorgingsproducten.
 
Princess
In juli 1994 verkoopt Ouborg BaByliss en introduceert hij een nieuw merk: Princess Household Appliances. Met dit bedrijf in klein huishoudelijke apparatuur wordt hij  wereldwijd de grootste aanbieder van chromen huishoudelijke apparaten. Aan de basis van de opmars van Princess ligt opnieuw de verbinding die Ouborg legt tussen zijn producten en de wereld van glitter, glamour en showbizz. Het bedrijf wordt bekend vanwege de out of the box consumentenacties en evenementen die veel media-aandacht genereren. Een gevleugelde uitspraak van oprichter Ouborg is “Ondernemen is entertainen”. Producten van Princess worden verkocht in 75 landen.
 
Ouborg Group
Aad Ouborg verkoopt Princess eind 2009. Hij blijft actief met de bedrijven van de Ouborg Group, zoals Princess Traveller, Princess Sportsgear, Princess Hotels, Princess Entertainment, Ouborg Monumenten Vastgoed en Real Estate Overseas. Samen met zijn zoon Tim en dochter Florentine zet hij opnieuw twee nieuwe merken in de internationale markt: Princess Traveller, met reistassen en innovatieve, luxe, lichtgewicht koffers en Princess Sportsgear, met een assortiment van onder andere hockeysticks, schoenen, tassen en sportkleding. 
 
Aad Ouborg is ambassadeur van onder andere NTCC, MB4, FCN en Bizworld. Hij is eveneens actief voor o.a. het Fonds Slachtofferhulp. Sinds oktober 2013 is Aad Ouborg minister van Buitenland & Export in het schaduwkabinet van ONL voor Ondernemers. Hij ziet dit als een mooie gelegenheid om zijn visie op ondernemerschap uit te dragen.